Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Śląskie: Ostatnie naprawy popowodziowe w Czechowicach-Dziedzicach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
29-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
28-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Śląskie: Ostatnie naprawy popowodziowe w Czechowicach-Dziedzicach
fot. Katarzyna Głowacka/PKP PLK
Krajowy zarządca infrastruktury podsumował szkody wywołane przez zeszłoroczną powódź na terenie województwa śląskiego. Do dziś udało się naprawić większość zniszczeń. Roboty w południowej części regionu będą kontynuowane.

W kwietniu PKP PLK podsumowały dotychczasowe działania podjęte w celu likwidacji szkód wywołanych przez zeszłoroczną powódź. Roboty zrealizowane na Dolnym Śląsku pochłonęły ponad 100 mln zł. Kwota ta nie wyczerpuje jednak potrzeb. Poważne zniszczenia powstały bowiem także w innych regionach.

Szkody głównie na południu województwa

– Po przejściu fali powodziowej naszym priorytetem było jak najszybsze przywrócenie przejezdności i zapewnienie bezpieczeństwa na liniach kolejowych dotkniętych żywiołem – mówi Marta Pabiańska z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. W województwie śląskim na szlaku Nędza Wieś – Nędza (linia 140) i na stacji Kietrz (linia 194) konieczna okazała się odbudowa rowów odwodnieniowych. Pomiędzy Zabrzem-Makoszowami a Gierałtowicami (linia 149) naprawiony został most.

Większy zakres miały prace na linii 151 w rejonie Chałupek. Tam konieczna była naprawa torów i podtorza oraz obiektów inżynieryjnych, w tym mostu. Na linii 158 na odcinku Wodzisław Śląski Centrum – Czyżowice odbudowana została skarpa. – Przeprowadzono też prace na dwóch przepustach – stwierdza nasza rozmówczyni.

Część prac wciąż przed nami

– Odbudowa skarpy była konieczna również pomiędzy Studzionką a Pawłowicami – dodaje przedstawicielka PKP Polskich Linii Kolejowych. To fragment linii 159. Kolejne roboty popowodziowe mają zaś dopiero zostać zrealizowane w tym roku.

– W województwie śląskim do wykonania pozostało jeszcze wzmocnienie nasypu kolejowego w Czechowicach-Dziedzicach – zapowiada Marta Pabiańska. Zapewnia jednocześnie, że wszystkie linie uszkodzone w wyniku zeszłorocznej powodzi są aktualnie przejezdne. Na części z nich odbywa się wyłącznie ruch towarowy, większość jest jednak wykorzystywana także w przewozach pasażerskich.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Powódź w Polsce. Gdzie występują utrudnienia na kolei?

Infrastruktura

Powódź w Polsce. Gdzie występują utrudnienia na kolei?

Daniel Siwak 23 września 2024

Będzie 5 mld euro ze środków unijnych na odbudowę po powodzi!

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Powódź w Polsce. Gdzie występują utrudnienia na kolei?

Infrastruktura

Powódź w Polsce. Gdzie występują utrudnienia na kolei?

Daniel Siwak 23 września 2024

Będzie 5 mld euro ze środków unijnych na odbudowę po powodzi!

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5